Обогаћен једносменски рад

     Активности обогаћеног једносменског рада се реализују у матичној школи након редовне наставе.

     У школској 2024/2025. године реализоваће се следеће активности:

  • „Ми мислимо здраво – ми смо спортисти” за ученике од првог до четвртог разреда. Активност води наставница физичког и здравственог васпитања Марина Цветковић.
  • „Ја сам за плес” за ученике од првог до осмог разреда. Активност води наставница физичког и здравственог васпитања Марина Цветковић.
  • „У царству речи” за ученике од другог до четвртог разреда. Активност води наставница српског језика и књижевности Јована Крстић.
  • „У свету маште и креативности” за ученике од петог до осмог разреда. Активност води наставница српског језика и књижевности Јована Крстић.
  • „Креативна енглеска причаоница” за ученике од петог до осмог разреда. Активност води наставница енглеског језика Драгана Ђокић.
  • „Између магије и хемије” за ученике од првог до четвртог разреда. Активност води наставник хемије Владимир Анђелковић.
  • „Наша фото-архива” за ученике од петог до осмог разреда. Активност води наставник хемије Владимир Анђелковић.
  • „Мали фудбалери” за ученике од првог до четвртог разреда. Активност води наставник физичког и здравственог васпитања Душан Ракић.
  • „Футсал” за ученике од петог до осмог разреда. Активност води наставник физичког и здравственог васпитања Душан Ракић.
  • „Стони тенис” за ученике од петог до осмог разреда. Активност води наставник физичког и здравственог васпитања Душан Ракић.
  • „Баскет 3х3” за ученике од петог до осмог разреда. Активност води наставник физичког и здравственог васпитања Душан Ракић.

Опис активности „Ми мислимо здраво-ми смо спортисти”

     У оквиру активности ученици би кроз теоријска  знања и примењивање истих на терену боље спознали природу. Основна идеја је безбедни боравак у природи, препознавање опасности и спречавање и избегавање истих. Ученици  треба да схвате праву вредност природе, значај њеног очувања у светлу савремених еколошких стремљења. Све то кроз физичку активност.

     Годишњи план рада активности „Ми мислимо здраво – ми смо спортисти”:

  1. Кодекси понашања у природи
  2. Полигон на отвореном
  3. Игре са лоптом на отвореном
  4. Картографија
  5. Орјентација на земљишту
  6. Орјентација на земљишту у природи
  7. Скупљање лековитог биља
  8. Знаци – израда паноа
  9. Извиђачке вештине
  10. Извиђачке вештине
  11. Логоровање
  12. Вештине у природи
  13. Вештине у природи
  14. Прављење новогодишње декорације од рециклираног материјала
  15. Прављење новогодишње декорације од рециклираног материјала
  16. Игре у природи
  17. Шетња
  18. Чворови и врсте чворова
  19. Прављење хране
  20. Прављење новогодишње декорације од рециклираног материјала
  21. Прављење новогодишње декорације од рециклираног материјала
  22. Биваковање
  23. Излети
  24. Планинарство
  25. Здравствена заштита у природи
  26. Анимације у природи
  27. Анимације у природи
  28. Опасности у прирпди током лета
  29. Опасности у природи теком зиме
  30. Лов у вашем окружењу
  31. Исхрана у природи
  32. Риболов у вашем окружењу
  33. Боравак у природи-еколошки значај
  34. Игре у природи
  35. Игре у природи
  36. Игре у природи

Опис активности „Ја сам за плес”

     Стварање основе за развој музичких способности и осећаја за ритам. Да се задовољи потреба деце за кретањем. Неговање спонтаног дечијег израза. Подстицање равнотеже између физичких, емоционалних, интелектуалних и социјалних својстава детета. Очекује се да се развије и побољша координација покрета, да се стекне навика за свакодневним вежбањем, да се развије свест о здравственој култури себе и околине.

     Годишњи план рада активности „Ја сам за плес”:

  1. Антропомоторичка мерења
  2. Антропомоторичка мерења
  3. Вежбе за горње екстремитете
  4. Вежбе за горње ексремитете уз музику
  5. Вежбе за доње екстремитете
  6. Вежбе за доње екстремитете уз музику
  7. Кореографија
  8. Кореографија
  9. Вежбе на партеру
  10. Вежбе на партеру уз музику
  11. Вежбе са вијачом
  12. Вежбе са вијачом уз музику
  13. Вежбе са обручем
  14. Вежбе са обручем уз музику
  15. Вежбе у пару
  16. Вежбе у пару уз музику
  17. Кореографија у пару
  18. Вежбе са пилатес лоптом за горњи део тела
  19. Вежбе са пилатес лоптом за горњи део тела уз музику
  20. Вежбе са пилатес лоптом за доњи део тела
  21. Вежбе са пилатес лоптом за доњи део тела уз музику
  22. Вежбе са бучицом
  23. Вежбе са бучицом уз музику
  24. Вежбе са тракама
  25. Вежбе са тракама уз музику
  26. Кореографија( по избору)
  27. Вежбе на степеру
  28. Вежбе на степеру уз музику
  29. Кореографија( са пилатес лоптом)
  30. Кореографија(са тракама)
  31. Кореографија(у пару)
  32. Кореографија(са вијачом)
  33. Кореографија(са обручем)
  34. Кореографија(по избору)
  35. Кореографија(по избору)
  36. Кореографија(по избору)

Опис активности „У царству речи”

     Неговање и чување лепоте писане речи. Развијање потребе читања и игре речима. Изграђивање читалачке културе код деце. Вежбе читања и богаћења речника на креативан начин. Подстицање ученика да користе речи и тумаче их у датом контексту. Успостављање солидарности и међусобног повезивања међу децом. Вредновање културе читања и очувања језика.

     Годишњи план рада активности „У царству речи ”:

  1. Упознавање са ученицима
  2. Вежбе читања
  3. Вежбе читања
  4. Круг речи – речи које нас повезују
  5. Места са којих извиру речи
  6. Места са којих извиру речи
  7. Проналажење најзанимљивијих речи
  8. Проналажење најзанимљивијих речи
  9. Проналажење најзанимљивијих речи
  10. Тумачење речи
  11. Тумачење речи
  12. Тумачење речи
  13. Слушање и бележење најнеобичнијих речи
  14. Слушање и бележење најнеобичнијих речи
  15. Осмишљавање нових речи и тумачење њиховог значења
  16. Осмишљавање нових речи и тумачење њиховог значења
  17. Истраживање идеалних места за читање
  18. Истраживање идеалних места за читање
  19. Одређивање идеалног место за читање
  20. Подвлачење и обележавање реченичних конструкција (цитата, пасуса и слично)
  21. Подвлачење и обележавање реченичних конструкција (цитата, пасуса и слично)
  22. Подвлачење и обележавање реченичних конструкција (цитата, пасуса и слично)
  23. Креативно представљање речи (путем цртежа, другачијег начина исписивања и слично)
  24. Креативно представљање речи (путем цртежа, другачијег начина исписивања и слично)
  25. Израда паноа и полица за „смештајˮ речи
  26. Израда паноа и полица за „смештајˮ речи
  27. Израда паноа и полица за „смештајˮ речи
  28. Израда речника најлепших и најнеобичнијих речи
  29. Израда речника најлепших и најнеобичнијих речи
  30. Израда речника најлепших и најнеобичнијих речи
  31. Презентација речника
  32. Презентација речника
  33. Презентација речника
  34. Реч по реч – човек
  35. Реч по реч – човек
  36. Речи као лек за душу– презентација ученика

Опис активности „У свету маште и креативности ”

     Овладавање техникама читања и разумевања прочитаног. Продубљивање читалачког искуства и стварања маште путем слободног и креативног тумачења дела. Развијање креативности код ученика употребом различитих стилова писања као и различитим међупредметним повезивањима. Мотивисање ученика да другачије гледају на ствари, живот и свет.

     Годишњи план рада активности „У свету маште и креативности”:

  1. Упознавање са ученицима
  2. Кутак где постајем свој/своја (одабир идеалног места за маштање и креативно стварање)
  3. Кутак где постајем свој/своја (одабир идеалног места за маштање и креативно стварање)
  4. Кутак где постајем свој/своја (одабир идеалног места за маштање и креативно стварање)
  5. Врата среће и радости (прављење кутка за сањаре)
  6. Врата среће и радости (прављење кутка за сањаре)
  7. Врата среће и радости (прављење кутка за сањаре)
  8. Читањем до других светова (рад на изабраним делима) – значај читања
  9. Читањем до других светова (рад на изабраним делима) – значај читања
  10. Читањем до других светова (рад на изабраним делима) – значај читања
  11. Фикција или стварност – другачији поглед на свет (рад у природи)
  12. Фикција или стварност – другачији поглед на свет (рад у природи)
  13. Фикција или стварност – другачији поглед на свет (рад у природи)
  14. Измаштани светови – одабир места и презентација истог (путем писане речи, слике, игром, музиком)
  15. Измаштани светови – одабир места и презентација истог (путем писане речи, слике, игром, музиком)
  16. Измаштани светови – одабир места и презентација истог (путем писане речи, слике, игром, музиком)
  17. Стварање као вид слободе
  18. Стварање као вид слободе
  19. Измаштани светови – креативно писање
  20. Измаштани светови – креативно писање
  21. Измаштани светови – креативно писање
  22. Употреба различитих стилова писања
  23. Употреба различитих стилова писања
  24. Читање у дигиталном окружењу – интертекстуалност
  25. Читање у дигиталном окружењу – интертекстуалност
  26. Представљање себе спајањем различитих врста уметности
  27. Представљање себе спајањем различитих врста уметности
  28. Представљање себе спајањем различитих врста уметности
  29. Прављење уметничких радова на задату тему
  30. Прављење уметничких радова на задату тему
  31. Прављење уметничких радова на задату тему
  32. Прављење уметничких радова на задату тему
  33. Прављење уметничких радова на задату тему
  34. Презентација радова
  35. Презентација радова
  36. Презентација радова

Опис активности „Креативна енглеска причаоница”

     Унапређивање вештине конверзације на енглеском језику кроз креативни рад чији ће продукти бити употребљени у различитим активностима школе. Развој вербалних и моторичких вештина ученика, креативности, истрајности у раду. Превазилажење психолошких баријера за слободно изражавање на страном језику, кроз сврсисходну употребу језика за конкретну комуникацију у којој је примарно преношење поруке и успостављање успешног споразумевања. Ученици су оснажени за слободну конверзацију, постављање питања и исказивање мишљења на дате теме, као и описивање предмета, сцена и ситуација на енглеском језику. Продукти рада ученика изложени на продајним хуманитарним изложбама, или употребљени за декорацију разних просторија школе, као очигледна наставна средства или као костими или сценографија за приредбе и представе.

     Годишњи план рада активности „Креативна енглеска причаоница”:

  • Израда паноа за хол на трећем спрату, на тему „Can school be fun?“ (Може ли школа бити забавна?) – 2 часа
  • Израда украсних предмета за хуманитарну продајну изложбу поводом Дечје недеље. Читање прича са хуманитарном тематиком – 3 часа
  • Израда потребне сценографије и костима у складу са темом приредбе поводом Дана школе – 5 часова
  • Размена омиљених песама и прича на енглеском језику. Креативно осликавање утисака са часова – 3 часа
  • Израда украсних предмета за декорацију хола школе поводом новогодишњих празника. Учешће у изради декорације за бину поводом новогодишње приредбе – 3 часа
  • Израда друштвених игара као наставних средстава за учење кроз игру на часовима. Испробавање и усавршавање истих – 4 часа
  • Помоћ у изради реквизита и сценографије за приредбу поводом 8. марта – 3 часа
  • Кратки драмски игрокази: читање текстова по улогама, импровизација кратке представе у циљу увежбавања вештине говора, интонације и мелодије реченице – 5 часова
  • Приказ свих активности групе у овој години (пано), писање текста за школски сајт и часопис, и израда снимка за приказ на друштвеним мрежама) – 4 часа
  • Помоћ у изради украсних предмета за декорацију свечане сале поводом доделе сведочанстава ученицима 8. разреда – 4 часа

Опис активнсти „Између магије и хемије”

  • Ја у лабораторији – 3 часа: Ученицима ће кроз прву тему бити представљен план и програм активности, начин реализације, попуниће анкету о својим очекивањима, жељама и предлозима за реализацију планираног. У оквиру ове теме ученици ће кроз теоријски и практичан рад, дискусију и претраживање литературе и интернета обновити и проширити знања и вештине правилног и безбедног рада у лабораторији.
  • Мерење – 4 часа: Уз теоријска објашњења, ученици ће уважбавати практично мерење запремине (мензуром, пипетом и биретом), масе (дигиталном вагом), температуре (живиним термометром). Последња активност у овој теми биће да ученици  самостално, у паровима, одраде оглед, по припремљеном упутству, кроз који ће демонстрирати знања и технике које су увежбавали на претходним часовима.
  • Огледи – 15 часова: Ученици истражују и у договору са наставником изводе једноставније занимљиве огледе применом безбедних супстанци. Ученици увежбавају извођење огледа како би извели мини фестивал у оквиру неке од активности школе.
  • Пројекат: Прављење сапуна – 8 часова: Ученици на почетку ове теме уз помоћ наставника истражују сапуне (шта су сапуни, историјат прављења сапуна, начини прављења сапуна…). Затим осмишљавају начин да самостално направе сапуне. Праве сапуне. Након што ученици направе своје сапуне, осмишљавају и праве амбалажу. Завршна активност у оквиру теме је да ученици организују продајну изложбу припремљених сапуна уз пратеће маркетиншке активности.
  • Пројекат: Шећер у исхрани – 6 часова: Ученици кроз ову тему истражују штетни утицај белог шећера у исхрани. Истражују претраживањем интернета и уз помоћ наставнице биологије. Задатак након истраживања је да направе пано са штетним утицајима белог шећера на зрдравље људи. У другом делу ове теме задатак ученика је да направе пано који ће приказати ученицима школе количине шећера у различитим безалкохолним пићима које они свакодневно користе. Ова два паноа треба да подигну свест ученика школе о штетности белог шећера у великим количинама, а да су највећи извори белог шећера у исхрани управо газирана и негазирана слатка безалкохолна пића.

Опис активности „Наша фото архива”

     Циљеви су подизање нтересовања и љубави према фотографији, развијање креативности кроз фотографско изражавање, активно учествовање у организацији и извештавању са различитих активности школе, као и изради школског часописа и ажурирању сајта школе, продубљивање стеченог знања, откривањем нових и повезивањем са претходно наученим кроз лични ангажман ученика у истраживању природних појава и процеса фотографисањем.

  • Аналогна и дигитална фотографија – 5 часова: Ученицима ће кроз прву тему бити представљен план и програм активности, начин реализације, попуниће анкету о својим очекивањима, жељама и предлозима за реализацију планираног. У оквиру ове теме ученици ће кроз теоријски и практичан рад, дискусију и претраживање литературе и интернета стећи знања о настанку аналогне и дигиталне фотографије као и конструкцији аналогних и дигиталних фото-апарата. Ученици стичу основна знања и увежбавају технике фотографисања, кадрирања… У сврху испуњења циљева ове теме могуће је ангажовати искусног фотографа из Ражња или околине.
  • Обрада дигиталних фотографија – 15 часова: Ученици ће у оквиру теме учити и практично увежбавати обраду дигиталних фотографија коришћењем доступних и бесплатних онлајн алата. У сврху испуњења циљева ове теме могуће је ангажовати искусног фотографа из Ражња или околине. Технике обраде фотографија касније ће користити при изради фото-архиве активности које се реализују у школи.
  • Фото репортери: Полазници ове активности учествоваће у свим активностима школе као фотографи. Циљ ове активности је стварање дигиталне фото-архиве свих активности које се реализују у школи, њихова обрада и коришћење у сврху промоције школе (школски сајт, часопис „Ражњићи од знања”…). Ученици ће фотографисати школским дигиталним фото-апаратом и личним мобилним телефонима. Фотографије ће бити чуване на Гугл драјву који ће бити отворен у ове сврхе.
  • Фото-изложба – 10 часова: По једном у првом (новембар) и другом полугодишту (април) биће организована изложба ученичких фотографија на задату тему. Тему бирају ученици. Ученици стварају фотографије на задату тему, обрађују их и постављају изложбу. Изложба ће бити постављена у холу школе у приземљу, а у складу са могућностима и у градском парку у циљу промоције активности у широј локалној заједници.
  • Фото-конкурси – 6 часова: Ученици заједно са наставником прате и узимају учешће у националним и међународним дечијим фото-конкурсима. У оквиру ове теме ученици стварају фотографије у складу са правилима конкурса, обрађују их и шаљу конкурсну документацију.

     Опис спортских активности

     Циљ спортских активности: Стварање навике за свакодневно вежбање, стицање знања, навика и вештина, утицај на свестран развитак ученика ради унапређивања здравља и раднеспособности, очување здравља и околине.

     Очекивани исход: Да се код ученика изгради хумани међуљудски однос, да развије осећај самоконтроле, подређивањеколективу да ученици негују здравствено-хигијенске навике.

     Компетенције: Одговорни однос према здрављу, развијање колективног духа и ферплеја.

     У две одвојене групе (ученици од I до IV разреда и ученици од V до VIII разреда) реализовала би се активност футсал (мали фудбал) овај спорт је све популарнији и доживео је неке промене у односу на такозвани мали фудбал.

     На почетку реализације активности ученици би били упознати са правилима футсала а затим би прошли обуку за почетнике од кретања са и без лопте, примо-предаје лопте, игре у нападу и одбрани а након тога и захтевније техничке задатке који су важни за ову игу. Игра на два гола би требала да буде на свакој активности. Обе групе би имале по 36 активности и то 17 у првом полугодишту, 19 у другом полугодишту.

     План рада активности „Мали фудбалери”

  • Вођење и контрола лопте: Вођење и контрола лопте свим деловима стопала – 6 часова
  • Примање и додавање лопте различитим деловима стопала: Све врсте пријема и додавања различитим деловима стопала. У месту и кретању – 7 часова
  • Шутирање на гол и основи игре у нападу: Шутеви на гол свим деловима стопала из места и кретања. Шутеви на гол из различитих позиција – 6 часова
  • Одузимање лопте и основе игре у одбрани: Одузимање лопте, блокирање,покривање бековско кретање – 8 часова
  • Вежбе са 2 и 3 играча: Варање, финтирање, дриблинг, додавање – 7 часова
  • Игра са применом правила малог фудбала: Игра 4+1 на два гола – 2 часа

План рада активности „Футсал”

  • Вођење и контрола лопте: Вођење и контрола лопте свим деловима стопала – 6 часова
  • Примање и додавање лопте различитим деловима стопала: Све врсте пријема и додавања раличитим деловима стопала. У месту и кретању – 7 часова
  • Шутирање на гол и основи игре у нападу: Шутеви на гол свим деловима стопала из места и кретања. Шутеви на гол из различитих позиција – 6 часова
  • Одузимање лопте и основе игре у одбрани: Одузимање лопте, блокирање,покривање бековско кретање – 8часова
  • Вежбе са 2 и 3 играча: Варање, финтирање, дриблинг, додавање – 7 часова
  • Игра са применом правила малог фудбала: Игра 4+1 на два гола – 2 часа

План рада активности „Стони тенис”

  • Упознавање са игром настанак и развој стоног тениса. Увежбавање основног став и положај тела, сервиса, основних удараца (форхенд, бекхенд), кретање  тела, удаљеност и даљина ударца, положај слободне руке и руке са рекетом – 12 часова
  • Развијање спретности, окретности и концентрације – 10 часова
  • Стони тенис је индивидуални спорт и деца индиректно уче како да се сами снађу у животу. Дечаци и девојчице могу да се такмиче у синглу и дублу – 8 часова
  • Такмичење – 6 часова

План активности „Баскет 3х3”

  • Упознавање, правила игре. Вођење,хватање,додавање и бацање лопте у кош. Кретање у ставу (паралелени, дијагонални), окрети, пивотирање, скокови (из места, из залета), доскок, финтирање (без лопте, са лоптом), вођење лопте, дриблинг, држање, хватање лопте. Игра – 12 часова
  • Додавање лопте: са две руке у висини главе и груди, једном руком, из места, кретања, у скоку, додавање обема рукама ударцем лопте о тло. Шутирање: из места, из кретања, из скока, слободна бацања. Вежбање финтирања. Игра  уз примену правила – 10 часова
  • Откривање од противника променом правца, утрчавање у празан простор применом „дуплог паса”. Блокада у месту и кретању. Освајање лопте пресецањем, одузимање лопте  из руке противника. Систем одбране „човек на човека” – 8 часова
  • Игра 3 на 3 – 6 часова