Школско оцењивање у основној и средњој школи

„ Ако постоји само једна педагошка активност на основу које можемо одвојити добре наставнике од оних који су промашили професију, то је оцењивање ученика. Оцењивање доводи наставника и као особу и као стручњака у најнепосреднији контакт са сваким учеником. Ученици не цене наставника према томе да ли „благо“ или „ строго“ оцењује, већ према томе да ли оцењује ваљано и објективно, да ли је у свему, а пре свега у оцењивању, поштен, непристрасан, правичан, отворен и доследан.”

На тему „ ШКОЛСКО ОЦЕЊИВАЊЕ  У ОСНОВНОЈ И СРЕДЊОЈ ШКОЛИ“, 08. и 09.02.2017. године у просторијама ОШ „Иван Вушовић“ одржан је семинар. Уз потпуну ангажованост 30-оро наставника и директора школе семинар је успешно завршен.

Искусне едукаторке, Гордана Ђигић, професор психологије на Филозофском факултету у Нишу и Љиљана Стојановић, професор математике у Средњој техничкој школи у Зајечару, потрудиле су се да присутним наставницима на једноставан, а ипак занимљив начин, приближе функције оцењивања  у односу на наставни процес. Оцењивање је саставни део учења и  наставе који се састоји од планирања, праћења тока наставе и учења, регистровања података, давање повратних информација, вредновања. Говориле су о врстама оцењивања, замкама у оцењивању, показатељима доброг оцењивања, нивоима образовних компентенција по Блуму….

Семинар је имао едукативно – радни карактер. Учесници су радили индивидуално и групно у конструктивној и креативној атмосфери. Групе су представљале примере из праксе.

На крају другог дана остао је радни материјал као верни доказ о раду. Семинар је окончан уз задовољство свих присутних, а едукаторке су похвалиле наш рад и активност.